Bøker til salgs

Sagene Torshov Historielag utgir medlemsbladet Saugen fire ganger i året. I tillegg har vi laget tre innholdsrike bøker for salg til alle som vil utdype seg nærmere om hverdagslivet omkring Akerselva. Bøkene kan kjøpes på våre medlemsmøter og hos Sagene Bokhandel i Arendalsgata 12, 0463 Oslo.

Sagene Torshov Historielag feiret sitt 20-årsjubileum 2014. Ganske tidlig ble vi enig om at dette måtte markeres med en jubileumsbok. Tidligere har historielaget gitt ut en liten bok, Hverdagsliv under krigen på Sagene Torshov. Dette var i 1996. Boka gir glimt fra bydelens historie.

Bydelsminner er ikke lenger til salgs!
Den kan lånes på biblioteket, evt leses digitalt via Nasjonalbiblioteket https://www.nb.no

På hundre år har Bydel Sagene akselrert fra å være et av Kristianias fattige områder til å bli et paradis for unge voksne med god økonomi. Sosialt og økonomisk kan man kanskje si at grensa mellom øst og vest i Oslo er flyttet fra Uelandsgate til Trondheimsveien.
Hva skjedde underveis?

Bydelsminner 2

Vi har gleden av å presentere en ny bok fra Sagene Torshov Historielag.  Boka heter Bydelsminner 2.  Boka er på nesten 500 sider, og rik på bilder og gode historier fra bydelen.
Den bør ligge under juletreet hos alle Sagenevenner.