Overføring til nytt medlemssystem

Som medlem i Sagene Torshov Historielag (heretter kalt STH) er du nå flyttet over til vårt nye medlemssystem. STH har inngått avtale med det norske firmaet Rubic AS som leverer standardiserte medlemsløsninger for organisasjoner, foreninger, idrettslag, arrangører med mer.

All informasjon med unntak av brukernavn og passord, er flyttet over til Rubics plattform

Før du får tilgang til ditt medlemskap – «Min side», må du aktiveres som Rubic-bruker ved å opprette brukernavn og passord.
VIKTIG: Hvis du allerede er registret som Rubic-bruker i en annen forening eller organisasjon ol. som benytter Rubic og har et Rubic brukernavn og passord, trenger du ikke å aktivere bruker på nytt!

Under kan du lese hvordan du aktiverer deg som Rubic-bruker og får tilgang til ditt medlemskap i toppmenyen «Min side» via STH nettside.

Hvis du som STH-medlem ikke er aktivert Rubic-bruker.
Metode A (vår anbefalte aktiveringsmetode).

1 Du vil motta en e‑post med aktiveringslenke som du skal klikke på.

2 Når du klikker / aktiverer lenken kommer du til siden hvor du skal angi brukernavn og passord.
Det foreslåtte brukernavnet vil være din e-postadresse
(= medlemmets e-postadresse).
Du trenger altså bare å skrive inn ønsket passord.

3 Deretter vil det komme opp en aktiveringsknapp som tar deg rett til innloggingssiden hvor du kan logge deg inn.

Ved senere anledninger vil du komme til Min side i toppmenyen via STHs nettside.

Hvis du som STH-medlem er aktivert Rubic-bruker.
Metode B (alternativ aktiveringsmetode).

Gå til innloggingssiden: Logg inn (Min side).

Klikk på «Glemt passord eller aktiver bruker?».
Du vil komme til siden for «Opprett eller gjenopprett tilgang til Rubic». Vi anbefaler at du forsøker å søke etter din e-postadresse først. Dersom du ikke får treff kan du alternativt søke etter brukernavnet ditt (hvis du har bruker fra før) eller mobilnummeret ditt.

Skriv inn din e‑postadresse, slik den var i det gamle medlemslisten.

Hvis du ikke husker den eller at den ikke lenger er aktiv, må du kontakte oss – STH.

Du vil få en bekreftelse på e‑post at du vil motta en aktiveringslenke.

Klikk på aktiveringslenken som bringer deg til siden hvor du skal oppgi brukernavn og passord. Det foreslåtte brukernavnet vil være din e-postadresse (= medlemmets e-postadresse). Du trenger altså bare å skrive inn ditt valgte passord.

Deretter vil du komme til innloggingsknappen.